Friday, April 18, 2014

ETLİ KURU FASULYE

Etli kuru fasulye tarifi

Etli kuru fasulye nasıl yapılır

Güveçte kuru fasulye

Bir kase lezzet etli kuru fasulye

 



HAYIRLI CUMALAR

NASILSINIZ????

Bu gün sizlerle buluşma zamanı, yoğun tempoda sırayla bir, bir  her yere yetişmeye çalışıyorum.

Şimdi sıra bloğumu güncellemede:)

Sizlerle bu gün etli kuru fasulye paylaşmak istiyorum. Kuru fasulye sofralarımızın baş tacı protein değeri yüksek lifi fazla. Bildiğiniz fasulye ama bu horoz fasulyesi bizde böyle derler çok lezzetli.Bu fasulyeyi sevmemin bir hikayesi var:)

İstanbul'a gittiğimde benim yemeğe ilgimden dolayı oğlum anne sana bir fasulye yedireceğim çok güzel dedi.

Bende oğlum bildiğimiz fasulye nesi farklı ki dedim ve beni Günaydın restaurant'a götürdü.  Özelliği büyük fasulye içinde kırmızı biber ve  küçük güveçte sunumuyla benimde hoşuma gitti.  Yanında Özbek pilavı da harika gitti, bir gün inş. Özbek pilavı yapalım:)

O günden sonra bu horoz fasulyesi mutfağıma dahil oldu. Biz çok sevdik sizlerde deneyin harika lezzet:)))





Hadi bayanlar baylar buyurun etli kuru fasulye yapalım

PAMUK ELLER MUTFAĞA

MALZEMELERİ

3 Su bardağı kuru fasulye( iri taneli horoz fasulyesi )

300 Gram dana kuşbaşı

1 Çay bardağı zeytinyağı

2 Yemek kaşığı salça

2 Adet ince kıyım kuru soğan

2 Diş sarımsak

2 Adet kapya kırmızı biber iri doğranmış

Su,tuz

YAPILIŞI

1)Tencereye kuru fasulye üstünü basana dek su konur  kaynayınca üzerinin köpüğü alınır. 5 dakika haşlanır altı kapatılır ve 1 su bardağı  normal su konur kapağı kapanır 10 dakika böyle kalır.

Not: Ben akşamdan ıslatmıyorum bu benim tercihim haşlıyorum altını kapatınca su koyup demliyorum. Çocukluğumda rahmetli dayımın hanımından böyle gördüm altını kapatınca su koyup demlerdi.

2) Etimizi buzluğa girdiyse yıkayalım tencereye koyalım suyu çekinceye kadar pişsin.

Not: ben düdüklü kullanıyorum tencere de de yapabilirsiniz

3) Şimdi etimize yağı koyalım bir tık kavurun sırada soğan sarımsak bir tık ta onu kavurun sırada salça ve haşlanan kuru fasulyeleri süzüp ekleyelim karıştırın suyunu ekleyin. Kapağını kapatın pişsin.

Not: Fasulyenin iki katı su eklenir.

4) Fasulyeleri ocaktan almadan 5 dakika önce doğranan kapya biberleri ve tuzunu koyalım 5 dakika sonra altını kapatalım 1 saat demlensin ve fasulyemiz hazır elimize sağlık:)))

AFİYET ŞİFALAR OLSUN EFENDİM

BİR DAHA Kİ TARİFTE GÖRÜŞMEK DİLEKLERİMLE

No comments:

Post a Comment